fredag 30 december 2016

Donald Trump dödar tvåstatslösningen.


Efter att ha följt den blivande presidenten för USA och hans vilda twitterinlägg slås jag av att han fortfarande verkar kampanja. Det finns någon form av vansinne i honom (diagnos?). Hans senaste twitterinlägg är tre stycken som ska läsas samtidigt.

” Gör mitt bästa för att bortse från de många inflammatoriska uttalanden och hinder som president O gör. Trodde det skulle bli en enkel övergång- INTE!
Vi kan inte fortsätta att låta Israel bli behandlad med sådant totalt förakt och respektlöshet. Inte längre.
Början på slutet var det där hemska Iranavtalet och nu det här FN (han menar resolutionen mot Israel som USA inte la veto mot).
Förbli starkt Israel, 20:e januari närmar sig snabbt”!

Det finns mycket som tyder på att Trump kommer att motverka en tvåstatslösning och liksom Netanyahu verka för en enstatslösning.

Donald Trumps val av advokaten David Friedman (Donald Trumps personliga advokat sedan 15 år) till USA:s nästa ambassadör i Israel hindrar även det en fredlig lösning. Friedman är en stark vän av bosättningarna på Palestinskt område som gett ca 10 miljoner $ till bosättningarna. Trump och Friedman har också aviserat flytt av ambassaden till Jerusalem från Tel Aviv. Eftersom både palestinier och israeler anser Jerusalem vara deras stad vore det en djup kränkning av USA.



När det gäller enstatslösningen så finns två lösningar – antingen lever judar och muslimer i en demokrati med lika rättigheter för båda eller i en apartheidliknande stat så som den israeliska staten behandlar de muslimer som arbetar där i dag.. Jag tror att lösningen skulle bli det senare.
Enstatslösningen kommer att gjuta liv i kriget och området kommer aldrig få fred. Men Israel verkar gå vidare mot en total annektering av hela området.

Merparten av vår värld vill ha fred i området och förordar en tvåstatslösning.

1 kommentar:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

1) Love Spells
2) förlorad kärlek Spells
3) skilsmässa Spells
4) Förbindelse Spells
5) Bindande Spell.
6) Breakup Spells
7) Bannlys en tidigare älskare
8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
genom drogunduspellcaster@gmail.com