torsdag 11 juni 2009

Marit är Folkpartiets enda tillgång

Läste i Helsingborgs Dagblad att Folkpartiet skall tillsätta en analysgrupp för att ta reda på varför det gick så bra i EP-valet. Jag kan hjälpa dem.
Det var inte Folkpartiets politik, det var inte kravet på att införa Euron, inte heller kravet på fortsatt drift av kärnkraft. Det var tanten.

Nu har de skickat tanten till Bryssel så henne har Fp inte nytta av 2010. Utöver Marit Paulssen har inte Fp särskilt många tillgångar.

Sedan till några gissningar:

Alf Svensson var enbart med i EP-valet pga att vara en röstmagnet. Det är inte utan att Kd klarade mandatet pga Alf. Han kommer att sluta i parlamentet under 2010 och överlåta platsen till Ella Bohlin.

Under 2010 kommer Vänsterpartiet att överge sitt krav på utträde ur EU.

Vad tror ni?

1 kommentar:

Lennart Andreasson ( V ) sa...

Jag tror du har rätt när det gäller marit och Alf,fast det är obegripligt för mig att marit drar så mycket röster. När det gäller vänsterpartiet så ser jag ingen anledning till att ge upp kravet på ett utträda, för mig känns det lika långsökt som att gå över till att bejaka monarkin.