torsdag 23 april 2009

Dubbelmoral, eller?


Det här är en namninsamling som har startats av några föräldrar, tror jag (framgår inte riktigt). Namninsamlingen är ett upprop mot den spariver som majoriteten bedriver i Borås.
Det är därför förvånande att en av förgrundsfigurerna inom den styrande majoriteten, Boråsaren Ann-Marie Ekström(Fp), har skrivit under. Det borde pga. hennes underskrift vara naturligt för henne att rösta som oppositionen vad det avser den konjunkturanpassade budgeten eller om det vore för radikalt avstått från att rösta igenom besparingar. Men se det gjorde hon inte.

Hon har skrivit på som nummer 38 på listan.

I alla andra sammanhang skulle Ann-Marie Ekström kalla det för dubbelmoral. Vad kallar hon det för nu?

Men hon kanske inte hinner tänka efter mellan nyföretagande, Tennisklubb och krysskampanjandet för att få åka till Bryssel.

3 kommentarer:

Anne-Marie Ekström sa...

Jag har inte skrivit på någon lista. Förstår ingenting. Tack för att du påpekade.

Anne-Marie Ekström sa...

NU har jag tittat på sidan. Det är inte jag. Om du kollar in stavningen så ser du att det inte är jag. Det finns en till som stavar Anne utan e. Det är kan jag väl säga att det inte är första gången vi blir förväxlade. Fast visst håller ja gmed om att skrota kommundelarna.

Anne-Marie Ekström sa...

Kom på en sak till. Jag var bara ersättare det mötet i full mäktige så jag röstade inte alls. Kolla innan du skriver.