torsdag 14 januari 2010

Folkpartist, ett sätt att vara?

Visst är det märkligt att en ledande Folkpartist i Borås som dessutom leder integrationsgruppen i Borås enbart tar upp två saker som politik på sin blogg:

- Att hennes hus syns på Eniro.
- Att en försäljare av det socialdemokratiska A-lotteriet har haft oförskämdheten att ringa till henne.

Där känner hon sig dubbelkränkt men har ingen åsikt om annat.

Som politiker nämner hon inte att hennes kamrater låter bli att lägga fram ett lagförslag om skuldsanering. En lag som verkligen behövs efter hennes kamraters försämringar för verklighetens folk. Vad det gäller sjuk- och arbetslöshetsförsäkring – inte ett ord. Hon kritiserar inte att hennes kamrater har krånglat till tillvaron för verklighetens folk med sex skattetabeller istället för en enda. Med mer, mera och ytterligare mera.

3 kommentarer:

Anne-Marie Ekström sa...

Du kan vara helt lugn Tomas. Det kommer att komma mer politik också. Och om du läser noggrannt så kan du nog se att jag skrivit om de frågor du tar upp också. Sjukförsäkringen har jag skrivit om flera gånger t ex. Jag tillåter mig rätten att skriva vad jag vill på min blogg utan att någon socialdemokrat ska komma med pekfingrar och tala om vad jag ska skriva. Just nu har jag inte tid att veckla ut mig i alltför långa resonemang, vilket jag tycker man ska göra i så viktiga frågor som t ex sjukförsäkringen mm. Jag ska försöka hinna jobba också.
jag tycker faktiskt också att det är en viktig fråga att ställa sig om det är mer accepterat att bli miljonär genom att vinna på lotteri eller bli det genom hårt arbete.

Tomas Gustafson sa...

Kul att du kände igen dig i beskrivningen. Det är bra om du kan stå upp för alla de försämringar som dina kompisar har gjort för människor i detta avlånga land. Under tiden du funderar på dem kan du kanske läsa det här:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6431136.ab?sms_ss=facebook

Din koppling mellan a-lotteri och att vi därigenom skulle vara emot att människor jobbar är ju bara larvigt och inte i nivå med den seriösa politiker som du vill framstå som.

Anonym sa...

I want not agree on it. I think polite post. Expressly the title attracted me to read the sound story.