söndag 21 augusti 2011

Vem lärde Moderaterna ansvar?


Jag är starkt oroad.

Sveriges Finansminister, Anders Borg (M), famlar i mörkret och verkar faktiskt inte alls veta vad som händer.



I onsdags sa han i GP att:

"Det är inte samma kraftiga inbromsning som vi såg under 2009"


Vilket lät betryggande.

I torsdags sa han i TV4:

"Risken för att det ska bli mer allvarligt än jag har trott, den har faktiskt tilltagit idag"


Då är väldigt mycket mindre trovärdig att han ändrar åsikt dag för dag. Lite mer långsiktighet förväntar i varje fall jag mig av en finansminister.

Reinfeldt vill framstå som den mest ansvarsfulla av alla. Mer än Merkel, Zarkosy och Obama. Han spelar på att vara den stora bäraren av ansvar. För honom och moderaterna är den senaste av alla kriser gudasänd.

Men jag har en nyhet för svenska folket. Vem lärde Moderaterna att ta ansvar? Det var socialdemokraterna. Regeringen Bildt (M) är kanske det mest oansvariga som vi har sett i svensk historia.

Dock framstår det som aningen fantasilöst att ha ett sådant begränsat register som Reinfeldt och Borg. Trösten för oss socialdemokrater är Moderaternas förminskning av sina allianskompisar.


Om detta skriver Sebastian, Anders Åkesson tycker att Reinfeldt är både stingslig och kaxig, Roger Jönsson tycker att Reinfeldt har tappat bort framtiden och Kent Persson tycker att det var ansvarsfullt av Reinfeldt att tala om ansvar.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det är sååå patetiskt att hela tiden dra upp Bildt, när krisen orsakades av Feldt. Fe blir ofta Bi när sossar inte vet.