måndag 21 november 2011

Medias sjuka fixering igen.

Nu hugger media på allt som de kan sälja lösnummer på - framförallt om det gäller Socialdemokratin. På söndagskvällen intervjuades Thomas Östros i Agenda. Han gjorde ett sakligt och eftertänksamt intryck på mig. Men media brydde sig bara om det som han inte sa. Nämligen att han inte uttalade ett klart stöd för Håkan Juholt.

Men Thomas Östros uttalade att han stödde VU på samma sätt som VU hade stött Håkan Juholt vid senaste partistyrelse. Och det är så det ska vara.

Det är hur som helst slöseri att inte använda en såpass kompetent politiker som Thomas Östros.

PS. Nu verkar det som att Håkan Juholt kritiseras av DN för att han inte längre lämnar in reseräkningar. Det är väl bra det då får han ju inga ersättningar alls. DS

2 kommentarer:

Jonny sa...

Reseräkningarna tas om hand av partiet numera ... vem betalar ...`?

Anonym sa...

TimS on 21 november, 2011 at 08:41

(S) behöver en ny politisk produktDen gamla politi(s)ka produkten efterfrågas inte längre på den politiska marknaden. Det hjälper inte att partifunktionärerna älskar sin gamla produkt, och har utsett en munvädersäljare (som farit landet runt i åratal på skattebetalarnas bekostnad och pratat sig varm för produkten) som partiets företrädare.När inte politik-konsumenterna längre vill ha en gammal produkt hjälper det inte med en aldrig så pratglad säljare……Man kan säga att (S) är som Facit med sina mekaniska räknesnurror – man inser inte när det är nödvändigt att byta spår. INGEN säljare i världen hade kunnat rädda Facit, endast nya produkter.