tisdag 15 september 2009

Grattis Norge!



Det var skönt att Arbeiderpartiet i Norge lyckades att på nytt vinna regeringsmakten tillsammans med de rödgröna. Fremskrittspartiet blev ju också utan inflytande. Det var bra. Vi är många som önskar att även Sverigedemokraterna blir utan inflytande i valet 2010. Fredrik Reinfeldt vägrar ju att uttala sig tydligt om han lutar sig mot SD om det skulle falla sig så illa. Istället säger han att vi sossar har sådan makt hos massmedia att vi kan påverka vilka frågor som media ställer till President Reinfeldt (ca 14:54 in i inslaget).



Stort Grattis! Alla ska med! Låt det bli inspiration för oss alla.



Jag tycker att det är rimligt att pensionärer beskattas på lika sätt som jag som arbetar beskattas. Pensionen är en uppskjuten lön. Jag som har arbete har fått betydande skattesänkning av den borgerliga regeringen. Det är då pinsamt när de borgerliga kommer med en skattesänkningsreform på ca 150 kronor/ månad till landets forna löntagare. I höstens budget kommer de att föreslå en mångt mycket större ytterligare skattesänkning för dem som har jobb. När sedan de borgerliga har mage att skriva i sin debattartikel i DN att ”vi vill att Sverige ska vara ett bra land att åldras i” är det rent hyckleri. När jag blir ålderspensionär kommer jag att bli tvungen att se fram emot en mycket lägre pension än vad mina föräldrar fått samtidigt som jag ska betala mycket mer i skatt än när jag arbetat. Jag tror att det finns många som inte ser fram mot att behöva åldras i ett borgerligt Sverige.



Det verkar som att den borgerliga regeringen kan komma med vad som helst utan att bli synade. Sanningen är att studenten får 15:50 mer att röra sig med per dag som skall betalas av dem som betalar tillbaka sina studielån med höjning av avgifter. Så var det med den satsningen. Inga nya pengar där inte. En mycket liten reform som de försöker göra till något giganiskt.



Olle Möller skriver bland annat om detta.



Bra att de borgerliga kommunpolitikerna i Borås verkar ändra sig vad det gäller Linnéträdgården. Den vore en tillgång till stadsparken i Borås.





Man skulle kunna tro att Beatles remixalbum nu skulle toppa engelska albumlistan. Men inte! Vera Lynn med samlingsalbumet ”We´ll meet again” toppar albumlistan. Hon är därmed den äldsta levande någonsin att göra det. Hon är 92 år gammal.



Inga kommentarer: