fredag 28 mars 2008

Besserwisser och lite av varje

Kolumnisten Pernilla Ström på Dagens Nyheter försöker sig på en analys över sjukdomstillståndet i sverige. Hon tar ett par få exempel på personer som hon anser fuskar genom att sjukskriva sig. En av dessa exempel är en person som hon anställde för att sköta hennes hästar, gubevars. Självsäker utropar hon sverige till det sjukaste landet.

Jag är själv hjärtligt trött på dem som tar några exempel och gör dessa till allomfattande och sedan påstår att alla fuskar eller att sverige är "sjukaste landet i världen".


Jag som trodde att jag var en riktig besserwisser men där hade jag fel. Jag anser mig besegrad i det avseendet av Pernilla Ström.


Förrästen ämnar Kristdemokraterna kasta sig in i fastighetsskattsdebatten igen, de är nämligen inte nöjda med vad den moderatledda regeringen genomfört. De har jumla svårt att hitta en profilfråga. De föreslog ju igår att pappaledigheten skulle utökas från 10 dagar till 20. Problemet var att alla partier höll med.



Att Vetlanda kommun har beslutat att Louise pappa, som dömdes till rättspsykiatrisk vård efter hundratals samlag med flickan, även i fortsättningen ska få ha vårdnaden om henne är för mig en gåta. Kanske någon i socialnämnden kan förklara hur man kan resonera. Gärna socialnämndens ordförande. Jag vet att hon inte bloggar men ring till mig så kan jag berätta på min blogg.



Och så meddelas från Danmark att helvetet är på väg att avskaffas. På tiden tycker jag.



SvD trendletar och har kommit fram till att man inte längre ska vara snäll. Nästa trend kan vara att bete sig som en skitstövel för att nå sina mål. Är det verkligen en trend?

Inga kommentarer: