Ledarredaktionen i BT skriver om Borås stads klantighet när de skrev avtal med Uefa för att få vara en av fyra gruppspelsorter för U21-EM 2009 . Klantigt var ordet, Bull.
Det hade kanske varit klokt att snacka med Göteborg som inte ligger alltför långt borta. Göteborgarna har stor erfarenhet av att anordna stora evenemang.
UEFA har nämligen ett direktiv som kallas ”clean arena” som innebär att inga konkurrenter till deras sponsorer får synas i samband med UEFA matcher, och en av storsponsorerna är McDonald’s.
Därför begär Uefa att Max ska stänga igen butiken under tiden som matcherna pågår på Borås Arena. MAX har dock ett avtal med Borås bolag för industrilokaler (IBAB) och det innebär att Borås får betala för sin oförmåga att vara kalla och att behålla sin tankeförmåga inför stora, penningstinna herrar.
Den oförmågan belastar svårt den moderatledda regeringen i Borås.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar